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PROYECTO COFINANCIADO PARA LA INTERNACIONALIZACIÓN 

Seductora, cosmopolita, contemporánea, urbana, joven, diferente, audaz, seductora, elegante, tenaz… La moda debe adaptarse a la mujer y no lo mujer a la moda. Ese es el principio de diseño en el que nos basamos.
Moda que tiene en cuenta las necesidades de la mujer actual, con modernos diseños que se adaptan a cada ocasión.
La riqueza de tejidos, el patronaje, la calidad y la variedad son los elementos que nos han llevado a cubrir las necesidades y satisfacer los gustos de la mujer contemporánea para cualquier momento del día. Moda femenina, elegante y funcional. 

Spring/Summer 2016

Para esta primavera- verano desde Hortensia- Marina Riveiro presentamos una amplia colección de mujer basada en la comodidad y confort en el que el binomio black & white, sigue siendo el protagonista indiscutible del street style más exigente. En cuanto a los estampados, en esta colección encontramos un mix de prints, en todas las referencias, que parecen simples pero que están cuidadosamente seleccionados en el que imperan las flores de colores exquisitos y los estampados geométricos inciertos. En la colección hemos incorporado prendas en tendencia como la bomber en la que la firma la interpreta en tonos azules. Los vestidos y las faldas siguen siendo el buque insignia de la marca creando diferentes largos y cortes para una mujer cosmopolita y segura de si misma.

Making of Marina Riveiro (Spring/Summer 2016)

 

Trend

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Tendencias moda 2016, Hortensa Mariña Riveiro.

 

This Fall Collection you´ll find a wide variety of colours with neutral, earthy and the most bright tones. Featuring fresh and relaxing Desert Sage green; bluish Stormy Weather grey; autumnal and light golden Roble Buff yellow, and the Colour of the Year 2015, Marsala. The seductive and smart Dried Herb olive-green with military style, or the candy Cashmere Rose, in addition to warm and welcoming Orange Cadmio; the precious, sexy and bold Amatista Orguidea, in all its ranges; and deep blue.

COLOURS

Prints are the most important part of the collection. Flowers, dots, brushes and landscapes draw dresses, skirts, tops and t-shirts. This collection is particularly noteworthy, offering an unique style where details and fabrics play an important part.

Hortensia

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Confecciones Hortensia was born in 1970´s. with the aim to design and make skirts for all kind of paublic and ages, established in a 50 square mts office and had 3 employees. Thnaks to a quality product that fitted perfectly on a Galician rising market, in two years we reached 15 workers.

It si in 1975 when a commercial network was created, which allows today with thirteen agents, to make business in the whole national territory.

With a strong demand on the market of articles that were complementing to the consolidated collections of skirts, we founded in 1995 Mariña Riveiro, which as the first occupation made the design and manufacture of blouses. Quickly the second factory of the group is inaugurated, reaching a surface of 6.000 mts and more than 200 working places.

Both collections were incorporating different articles: trousers, dresses, t-shirt, sets, coats, as the current woman demands it.

Today the group approaches new challenges; showing in the International Fashion Week of Madrid (SIMM), opening international markets...

SELLING POINTS

 

Agents in: Galicia, Castilla-León, Asturias, Basque country - Cantabria, La Rioja, Aragon, Catalonia, Balearic Islands, Madrid, Castilla - La Mancha, Valencia, Murcia, Andalusia Western, Eastern Andalusia, Ireland.

Points of sell outside Spain: Portugal, France, Lebanon, Libya.

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